Saturday 25 August 2012

Sempurna atau Terbaik

Sempurna atau Terbaik
perkataan yang berbeza..tapi,makna yg lebih kurang maksudnya
HAHAHAHAHA:) aku benci sgt dgn orang yg terlalu mencari kesempurnaan pd org lain..
sedangkan dirinya x sempurna or terbaik pun..

tahu menunding jari ke org...
kau ini..kau itu..
tapi KAUUUUUUUUUU???
ya.....aku tak pernah kata aku sempurna or terbaik..
tapi..aku cuba jadi terbaik dgn kesalahan yg pernah aku lakukan..
by the way...thanks alot sbb kau byk mngajar aku erti hidup..
kau membuat aku utk jadi lebih sempurna and terbaik..
walaupun xde kau disisi..aku boleh belajar sendiri..

ya...kau!!!!
kau yang bernama lelaki..
yg byk mengubah segalanya dlm hidup aku..
now...kau jugak yg mengajar aku apa itu PENGALAMAN!!
TERIMA KASIH :)

mohon share ayat PUJANGGA :)

Azali manusia sukakan yang lebih cantik . Azali manusia sentiasa mahukan yang lebih baik . Tapi pernah korang sedar , apa korang dah cukup layak untuk mendapat yang lebih cantik ? apa korang dah cukup layak untuk mendapat yang lebih baik ?

Korang silap . Cinta tu bukanlah mengenai mencari seseorang yang sempurna . Tapi cinta itu adalah mengenai bagaimana kita menyempurnakan diri kita untuk seseorang itu .

Entry kali ni gua malas nak cakap panjang-panjang . Gua cuma nak korang yang fikir panjang panjang . 

Kata akhir dari gua untuk entry ni , “jangan mencari seseorang yang lebih baik, carilah seseorang yang boleh membuatkan kita menjadi lebih baik” .

 Cinta tu adalah bagaimana kita melengkapi kekurangan pasangan masing masing untuk membentuk sebuah perhubungan yang baik . Sebelum kau mencari yang sempurna di mata kau (kononnya lah kan) , kau harus sempurnakan diri kau dulu .




*baik...aku cuba utk sempurnakan diri aku dlu.sesungguhnya org baik hanya utk org yg baik dan sebaliknya.
Senang cite..mcm mana kita,mcm tu lah pasangan kita nnt..
so..marilah kita jadikan diri kita yg terbaik dimata Allah SWT,insya Allah kita akn mndapat pasangan yg terbaik..Insya Allah..amin :)

ya..el taw,xde manusia yg sempurna rite??? tapi kita boleh jd terbaik dr yg sbelum ni..
bukan trus dgn sikap n perangai yg sama..sampai bilakan..

 Juz igtkan pada diri hari2 : Hidup kita ni x lama, ntah esok lusa kita akn dijmput malaikat maut..
so...hargailah masa yg ada. gunakan sebaik mungkin.
bahagiakan lah hidup u'll semua..


apa yg el katakan ni semua dari hati el..
mohon maaf klau ada terslah kata
masih raya kan..heee :)


MAAF ZAHIR & BATIN
SALAM SYAWAL :)











No comments: